آموزش حسابداری

آموزش ماده 13 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

ماده 13 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

در این مقاله به آموزش ماده 13 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به شرح زیر می پردازیم:

ماده ۱۳ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تعیین می‌کند که در صورتی که به هر دلیل اعم از تعطیلی (موقت یا دائم) و یا انحلال واحد کسب و کار، بهره‌برداری از پایانه فروشگاهی به طور موقت یا دائم متوقف شود، اشخاص مشمول موظفند مراتب را ظرف مدت ده روز از توقف بهره‌برداری از طریق کارپوشه خود در سامانه مؤدیان حسب مورد به سازمان یا شرکت معتمد ارائه‌دهنده خدمات مالیاتی اعلام کنند. در ادامه به تشریح ماده ۱۳ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می پردازیم

الزامات اعلام توقف بهره‌برداری:

– در صورتی که به هر دلیلی، مانند تعطیلی موقت یا دائم و یا انحلال واحد کسب و کار، بهره‌برداری از پایانه فروشگاهی به طور موقت یا دائم متوقف شود، اشخاص مشمول مکلفند مراتب را ظرف مدت ده روز از توقف بهره‌برداری از طریق کارپوشه خود در سامانه مؤدیان حسب مورد به سازمان یا شرکت معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعلام کنند.

تبصره: در مواردی که تعطیلی واحد کسبی به حکم مراجع قانونی ذی‌ربط باشد و یا در موارد قوه قهریه یا بروز حوادث غیرمترقبه که مبتنی بر علل و جهاتی خارج از اراده اشخاص مشمول باشد و بر اثر آن اطلاع به سازمان ممکن نباشد، اشخاص مشمول تا رفع موانع قهریه مذکور از رعایت مهلت زمانی مقرر در این ماده مستثنی می‌شوند.

آموزش ماده 13 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

 

با ایزی حساب به آسانی قوانین مالیاتی را بیاموزید

READ  آموزش ماده 17 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

ماده 13 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان پرسش و پاسخ مالیاتی نرم افزار حسابداری رایگان ایزی حساب

 

 

آموزش ماده 13 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

پرسش و پاسخ های آموزش ماده 13 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان:

  1. مطابق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، اشخاص مشمول چه تکلیفی در خصوص اعلام توقف فعالیت به سازمان امور مالیاتی را دارند؟
در صورتی که به هر دلیل اعم از تعطیلی (موقت یا دائم) و یا انحلال واحد کسب  وکار، بهره برداری از پایانه فروشگاهی به طور موقت یا دائم متوقف شود، اشخاص مشمول مکلفند مراتب را ظرف مدت ده روز از توقف بهره برداری از طریق کارپوشه خود در سامانه مؤدیان حسب مورد به سازمان یا شرکت معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعلام کنند.
  1. مطابق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، در چه مواردی اشخاص مشمول تکلیفی در خصوص اعلام توقف فعالیت به سازمان امور مالیاتی را ندارند؟
در مواردی که تعطیلی واحد کسبی به حکم مراجع قانونی ذی ربط باشد و یا در موارد قوه قهریه یا بروز حوادث غیرمترقبه که مبتنی بر علل و جهاتی خارج از اراده اشخاص مشمول باشد و بر اثر آن اطلاع به سازمان ممکن نباشد، اشخاص مشمول تا رفع موانع قهریه مذکور از رعایت مهلت زمانی مقرر در این ماده مستثنی می باشند.
  1. مطابق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، چه مهلتی برای اعلام توقف فعالیت به سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته شده است؟
اشخاص مشمول مکلفند مراتب را ظرف مدت ده روز از توقف بهره برداری از طریق کارپوشه خود در سامانه مؤدیان حسب مورد به سازمان یا شرکت معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعلام کنند
ماده 13 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ارسال صورتحساب به سامانه مودیان نرم افزار حسابداری رایگان ایزی حساب

 

نرم افزار حسابداری رایگان ایزی حساب، راه حل آسان و رایگان برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

 

 

READ  آموزش ماده 14 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
نرم افزار حسابداری رایگان ایزی حساب اطلاع از آخرین اخبار
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها