آموزش حسابداری

آموزش ماده 12 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

ماده 12 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

در این مقاله به آموزش ماده 12 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به شرح زیر می پردازیم:

ماده ۱۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مشخص می‌کند که اشخاص مشمول موظفند در صورتی‌که امکان صدور صورتحساب الکترونیکی به دلیل بروز حادثه یا نقص فنی فراهم نباشد، مراتب را تا پایان روز اداری بعد، از طریق کارپوشه خود در سامانه مؤدیان یا به هر طریق دیگری که سازمان اعلام می‌کند، به شرح زیر اعلام کند:

  • الزامات اعلام نقص فنی در ارسال صورتحساب الکترونیکی:

 اشخاص مشمول مکلفند در صورتی که به دلیل بروز حادثه یا نقص فنی امکان صدور صورتحساب الکترونیکی فراهم نباشد، مراتب را تا پایان روز اداری بعد از وقوع موضوع از طریق کارپوشه خود در سامانه مؤدیان یا به روشی دیگر که سازمان مالیاتی معتمد اعلام کرده است، به سازمان یا شرکت معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعلام کنند.

– ارسال فروشها و صورتحساب‌های صادره هنگام نقص در سامانه مودیان:

شخاص مشمول باید تا زمانی که امکان پذیرش صورتحساب الکترونیکی وجود دارد، فروش‌های خود را به ترتیبی که سازمان مالیاتی به ایشان دستور می‌دهد، ثبت و صورتحساب‌های صادره را به سازمان ارسال کنند.

تبصره: حکم این ماده حتی در صورتی که امکان ثبت و ارسال صورتحسابها در سامانه موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم فراهم نباشد، نیز به اجرا در می‌آید.

آموزش ماده 12 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

 

با ایزی حساب به آسانی قوانین مالیاتی را بیاموزید

ماده 12 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان پرسش و پاسخ مالیاتی نرم افزار حسابداری رایگان ایزی حساب

 

 

آموزش ماده 12 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

پرسش و پاسخ های آموزش ماده 12 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان:

  1. چنانچه امکان ثبت و ارسال صورتحساب االکترونیکی در سامانه مودیان فراهم نباشد، اشخاص مشمول چه اقداماتی باید انجام دهند؟
اشخاص مشمول مکلفند در صورتی­که امکان صدور صورتحساب الکترونیکی به دلیل بروز حادثه یا نقص فنی فراهم نباشد مراتب را تا پایان روز اداری بعد، از طریق کارپوشه خود در سامانه مؤدیان یا به هر طریق دیگری که سازمان اعلام می کند، حسب مورد به سازمان یا شرکت معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعلام کنند
  1. تا چه زمانی اشخاص مشمول فرصت اعلام نقص فنی در ارسال صورتحساب الکترونیکی را به سازمان امور مالیاتی دارند؟
اشخاص مشمول مکلفند تا پایان روز اداری بعد، مراتب را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.
  1. در صورت نقص در سامانه مودیان مالیاتی اشخاص مشمول باید فروشهای خود را چگونه ثبت و ارسال کنند؟
مودیان تا زمان امکان پذیرشدن صدور صورتحساب الکترونیکی، فروشهای خود را به ترتیبی که سازمان به موجب دستورالعملی مقرر می کند، ثبت و صورتحساب­های صادره را به سازمان ارسال کنند.
ماده 12 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ارسال صورتحساب به سامانه مودیان نرم افزار حسابداری رایگان ایزی حساب

 

نرم افزار حسابداری رایگان ایزی حساب، راه حل آسان و رایگان برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
نرم افزار حسابداری رایگان ایزی حساب اطلاع از آخرین اخبار
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها