آموزش حسابداری

آموزش ماده 8 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

ماده 8 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

در این مقاله به آموزش ماده 8 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به شرح زیر می پردازیم:

ماده ۸ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بیان می‌کند که مؤدیانی که از ثبت‌نام در سامانه مؤدیان خودداری کرده و همچنین خرده‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی که مستقیماً با مصرف‌کننده نهائی ارتباط دارند، اگر از پایانه فروشگاهی استفاده نکنند، امتیازات این قانون به شرح زیر به آنها تعلق نخواهند گرفت

1. عدم تعلق امتیاز ماده ۴ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان:

    – مؤدیانی که از ثبت‌نام در سامانه مؤدیان خودداری کنند، و همچنین خرده‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی که مستقیماً با مصرف‌کننده نهائی ارتباط دارند، اگر از پایانه فروشگاهی استفاده نکنند، مشمول امتیاز مذکور در ماده ۴ این قانون نمی‌شوند.

2. تعیین و مطالبه مالیات:

    – سازمان موظف است مالیات متعلق به فروش مؤدیان موضوع این ماده را از طریق مراجعه به محل‌های فعالیت و رسیدگی به دفاتر، اسناد و مدارک آنان، یا هرگونه مدارک و قرائنی که به دست می‌آورد، تعیین و مطالبه کند.

3. عدم احتساب اعتبار مالیاتی ارزش افزوده برای خریدها:

    – در تعیین مالیات متعلق به این مؤدیان، هیچ‌گونه اعتبار مالیاتی ارزش افروده برای خریدهای آنان منظور نخواهد شد.

4. حق اعتراض و دادرسی مالیاتی:

    – مؤدیان موضوع این ماده، در صورت اعتراض به میزان فروش اعلام شده توسط سازمان، می‌توانند با ارائه اسناد و مدارک مثبته به مراجع دادرسی مالیاتی مراجعه کنند.

5. تبصره:

    – در صورتی که مؤدی موضوع این ماده قبل یا حین دادرسی به عضویت سامانه مؤدیان درآید، سازمان موظف است اعتبار مالیاتی وی را مطابق اعلام سامانه مؤدیان پذیرفته و از بدهی مالیاتی او کسر کند.

 

READ  آموزش قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان - ماده 1

با ایزی حساب به آسانی قوانین مالیاتی را بیاموزید

آموزش ماده 8 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان - پرسش و پاسخ مالیاتی

پرسش و پاسخ های آموزش ماده 8 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان:

  1. به چه شرطی امتیاز ماده ۴ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به مودیان تعلق می گیرد؟
مؤدیانی که از ثبت نام در سامانه مؤدیان خودداری کنند و نیز خرده فروشی­ها و واحدهای صنفی که مستقیماً با مصرف کننده نهائی ارتباط دارند، در صورتی که از پایانه فروشگاهی استفاده نکنند، مشمول امتیاز مذکور در ماده (۴) این قانون نمی باشند.
  1. تعیین و مطالبه مالیات متعلق به مؤدیانی که از ثبت‌نام در سامانه مؤدیان خودداری می‌کنند به چه نحوی است؟
سازمان موظف است معادل مالیات متعلق به فروش مؤدیان موضوع این ماده را به هر طریق ممکن از جمله مراجعه به محل های فعالیت و رسیدگی به دفاتر، اسناد و مدارک آنان، (اعم از فیزیکی و الکترونیکی) یا هرگونه مدارک و قرائنی که به دست می آورد، تعیین و مطالبه کند.
  1. آیا اعتبار مالیاتی ارزش افزوده برای مؤدیان موضوع این ماده که از ثبت‌نام در سامانه مؤدیان خودداری کنند، مورد قبول سازمان خواهد بود؟
در تعیین مالیات متعلق به این مؤدیان، هیچ­گونه اعتبار مالیاتی برای خریدهای آنان منظور نخواهد شد. مؤدیان مزبور، در صورت اعتراض به میزان فروش اعلام شده توسط سازمان، می توانند با ارائه اسناد و مدارک مثبته به مراجع دادرسی مالیاتی مراجعه کنند.
  1. اگر مؤدی قبل یا حین دادرسی مالیاتی به عضویت در سامانه مؤدیان درآید، فرآیند رسیدگی به چه صورت خواهد بود؟
در صورتی که مؤدی موضوع این ماده قبل یا حین دادرسی به عضویت سامانه مؤدیان درآید، سازمان موظف است اعتبار مالیاتی وی را مطابق اعلام سامانه مؤدیان پذیرفته و از بدهی مالیاتی او کسر کند.
ارسال صورتحساب به سامانه مودیان - ایزی حساب

 

READ  آموزش ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

نرم افزار حسابداری رایگان ایزی حساب، راه حل آسان و رایگان برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا